Supervaatehifistelijät eivät varmaankaan arvosta kovin korkealle kovasti yleistyneitä ketjuliikkeiden huippusuunnittelijamallistoja. No, eipä huippumuoti ole samaa kuin 50 – 80 -luvuilla, jolloin vain harvalla oli mahdollisuus todelliseen luxoriin... Melkein kaikki huippumuotitalot ovat tänä päivänä pörssiyhtiöitä, joiden tavoite on tehdä voittoa enemmän kuin edellisvuonna. Tuotteet tehdään epäilemättä halvemmalla ja vähemmän laadukkaasti kuin ennen. Näiden tuotteiden katteet ovat varmasti aivan älyttömät. Isojen vaateketjujen kautta saadaan paljon lisää asiakkaita. Nyt voin minäkin ostaa palan tai kokoelman ”desingia” kohtuulliseen hintaan. Vaateketjukin tekee varmasti ison kasan rahaa ja suunnittelija saa nimensä koko kansantietoisuuteen. Win-win tilanne siis.
Mutta koska EN todellakaan lukeudu hifistelijöihin, iloitsen huomisesta!
Aikasta mustaksi meni, mutta voihan olla etten saa mitään. Netti toimii vähän miten sattuu ja paikalla on muutama muukin nälkäinen peto.
Kommentit